Minggu, 07 September 2008

[SOFTWARE REVIEW] Opera mini 3.1




I am sure, all of the internet users know Opera Browser. This browser has an intermediate ability. It's between Mozilla Firefox and Internet Explorer. It's better than Internet Explorer, but it isn't as good as Mozilla Firefox.

But if you use this aplication for your Mobile Phone, it will be so powerfull. This browser can show you a complete web pages, and it also make your internet costs cheaper. I use an Indonesian Operator, IM3 by Indosat. I try to do some blogwalking when i review this software. I open a web page with total bandwith 176KB. And i lost Rp 223 for browse. So it is only Rp 1.2 per kilobyte.

One thing that i don't understand is when i open my own blog, i can't see my shoutbox. But, when i open my friend's blog, i see his shoutbox. We use the same shoutbox from shoutmix. But i don't really care about it, because my blog has a comment column there.

Now, with this software, you can browse over the web anywhere, anytime. Of course, your phone should support JAVA. I tes it with Sony Ericsson W550 and Sony Ericsson W300i.

Information
Name : Opera Mini
Size : 330KB
Version : 3.1
Vendor : Opera
Extention : Java



Para pengguna internet pasti pernah mengenal Opera Browser. Browser yang memiliki lambang huruf "O" berwarna merah ini adalah browser yang memiliki kemampuan di tengah-tengah. Opera lebih bagus dari Internet Explorer namun belum bisa mengalahkan Mozilla Firefox.

Tetapi dalam penggunannya di Mobile Phone, browser ini sangat powerfull. Selain mampu menampilkan halaman situs dengan lengkap, browser ini juga menekan biaya browsing. Saya menggunakan operator Indonesia, IM3 dari Indosat. Saya tidak tahu persis berapa tarif yang dikenakan Indosat per kilobyte-nya untuk browsing. Untuk mengetes biaya ini saya sengaja blogwalking sambil mereview. Total saya membuka halaman blog sejumlah 176KB, dan saya kehilangan pulsa sebanyak Rp 223. Jadi apabila dihitung maka tarif per kilobytenya Rp 1,2.

Yang saya bingung adalah, pada saat membuka blog milik saya, shoutbox milik saya tidak bisa ditampilkan. Tetapi pada saat membuka blog milik teman, shoutboxnya bisa ditampilkan. Padahal sama-sama menggunakan shoutmix. Tapi itu tidak penting, masih ada kolom comment di blog saya.

Jadi kini teman-teman bisa browsing di mana saja dengan menggunakan software ini dan tentunya handphone yang mendukung teknologi JAVA. Saya melakukan tes dengan Sony Ericsson W550 dan Sony Ericsson W300i.

Tidak ada komentar: