Kamis, 04 September 2008

Useless...But Cool



Optimus Maximus, that’s the name of this keyboard. It’s look like the other keyboards. But, in fact, it is extremely expensive. What is special with this keyboard?

The thing that make this keyboard different and expensive is its technology, the OLED button inside. What does it mean? It means that if we don’t turn our computer on, there will be no letters on the buttons of the keyboard. It will be just like the blank keyboard without any letters or symbols. The new letters or symbols will appear if we turn on our PC. How can it happen? Actually, there is a small LCD OLED in every button of the keyboard which can make the letters or symbols appear. Moreover, the unique thing owned by this keyboard is the letters will appear depend on what we want and how we arrange it. For example, if we choose Arial font, the letters will appear in Arial font on its buttons. It also happens for the other fonts.

I saw this keyboard in Ebay site. Its price is 1564 USD or about 15 million Rupiah. Its price will be higher and higher since this keyboard is produced only in 200 units in the world. Don’t you want to have it?


INDONESIAN LANGUAGE

Optimus Maximus, begitulah nama keyboard ini. Sebuah keyboard yang kelihatannya sama seperti keyboard-keyboard yang lain. Tetapi ternyata berharga sangat mahal. Apakah keistimewaan keyboard ini?

Yang membuatnya mahal pertama adalah karena teknologi OLED button yang terbenam di dalamnya. Apa maksudnya? Jadi pada setiap tombol di keyboard ini apabila tidak dinyalakan maka tidak ada huruf yang terpampang di tombolnya. Huruf-huruf baru muncul saat kita menyalakan PC kita dengan keyboard ini. Bagaimana bisa begitu? Karena ternyata di setiap tombol keyboard ini terdapat sebuah LCD OLED kecil yang berfungsi menampilkan huruf-huruf tersebut. Yang unik adalah, huruf yang muncul, sesuai dengan yang kita atur. Apabila kita memeilih font Arial, maka huruf pada keyboard berbentuk arial, dan juga yang lainnya.

Saya melihat keyboard ini di situs ebay dijual dengan harga 1564USD atau sekitar 15juta rupiah. Dan harga ini akan semakin naik karena keyboard ini hanya diproduksi sebanyak 200 unit di seluruh dunia. Apakah ada yang berminat memilikinya?

Tidak ada komentar: